Top-level heading

German Summer Courses at Bielefeld University 2024

We would like to inform you about a special offer from Bielefeld University granting international students on all academic levels the opportunity to participate in a German Summer Course in Bielefeld which takes place August 5-29, 2024.

We offer German courses on the levels A2 up to C1 of the CEFR. The special feature of Bielefeld German Summer Courses is the focus on scientific and technical language, whereby general language lessons at B2/C1 level are combined with subject-specific language projects in Law, Economics, Mechatronics, Society/Politics or German academic writing.

Furthermore, we offer a varied leisure program including cultural excursions. If desired, accommodation in a dormitory or with a guest family can be arranged.

The courses are very suitable for (cooperation) students who would like to improve their German and get to know Bielefeld University before starting their double-degree or ERASMUS studies.

Notice:
The German Academic Exchange Service (DAAD) awards scholarships for German Summer Courses. Further information:
DAAD scholarships German Summer Courses

More information about the program and how to sign up can be found in the attachment (flyer in German and English) and on our website: www.uni-bielefeld.de/sommerkurse

We would like to ask you to forward the attached information to all interested students. If you have any questions, please feel free to contact the coordinator Theresa Brunsing (Phone.: +49 +521 106-3679, email: sommerkurse@uni-bielefeld.de).

Vom 05. bis 29.08.2024 bietet das Deutschlernzentrum PunktUm an der Universität Bielefeld Sommerdeutschkurse für internationale Studierende und Graduierte an.

Neben dem allgemeinsprachlichen Deutschunterricht bieten wir ab B2-Niveau Fach(sprachen)projekte in den Fächern/zu den Themen Jura, Mechatronik, Wirtschaft, Politik/Gesellschaft und zum wissenschaftlichen Arbeiten und Schreiben in der Fremdsprache Deutsch an. Das Konzept für die Kurse auf den Niveaustufen A2 und B1 fokussiert hingegen intensives Deutschlernen (alle Fertigkeiten) in Anlehnung an den GER.

Darüber hinaus sorgen wir für ein umfangreiches und vielseitiges Rahmenprogramm. Die Unterkunft im Wohnheim oder bei einer Gastfamilie wird auf Wunsch ebenfalls von uns organisiert.

Die Kurse eignen sich sehr gut für (Kooperations-)Studierende, die die unmittelbar vor Ihrem Double Degree- oder ERASMUS-Aufenthalt ihr Deutsch verbessern und die Universität Bielefeld kennen lernen möchten.

Hinweis:
Der Deutsche Akademische Austauschdienst (DAAD) vergibt Stipendien für Sommerdeutschkurse. Weitere Informationen:
DAAD Stipendien Sommerdeutschkurse

Alle wichtigen Informationen zu den Kursen finden Sie auf unserer Homepage www.uni-bielefeld.de/sommerkurse und im angehängten Flyer (Deutsch und Englisch).

Wir würden uns freuen, wenn Sie den anhängenden Flyer an interessierte Studierende weiterleiten. Für Fragen zu den Kursen steht Ihnen Theresa Brunsing, Koordinatorin der Sommerdeutschkurse, gerne zur Verfügung (Tel.: +49 +521 106-3679, E-Mail: sommerkurse@uni-bielefeld.de).

Deutschlernzentrum PunktUm
Sommerdeutschkurse für internationale Studierende und Graduierte

Theresa Brunsing (she/her)
Koordinatorin